Školský vzdelávací program

Zásady a podmienky pre vypracovanie školských vzdelávacích programov ISCED 2

Školský vzdelávací program (ďalej ŠkVP) základnej školy vydáva riaditeľ školy po prerokovaní v pedagogickej rade školy, rade školy a písomnom súhlase zriaďovateľa školy podľa školského zákona.

Riaditeľ školy zodpovedá na základe dohody s vyššie uvedenými subjektmi za súlad individuálneho školského vzdelávacieho programu so Štátnym vzdelávacím programom daného školského stupňa. 36

Zásady pre rozpracovanie školského vzdelávacieho programu (ŠkVP):

1. ŠkVP si vypracováva škola na základe všeobecne platného a všeobecne záväzného Štátneho vzdelávacieho programu. V ňom odráţa poslanie, funkcie a zameranie svojej školy, ako aj stratégiu, ktorú určuje vedenie školy spolu s regiónom a obcou. Zohľadňuje potreby a moţnosti ţiakov, pedagogického zboru.

2. ŠkVP je výpoveďou školy o predstave kvality poskytovaného vzdelávania.

3. ŠkVP tvorí spolu celý pedagogický zbor.

4. Pre tvorbu ŠkVP vyuţíva škola voliteľné hodiny a vypracováva si vlastný učebný plán. V učebnom pláne školského stupňa sú vyuţité všetky hodiny, ktoré má škola k dispozícii.

5. Škola môţe uplatňovať aj viacero školských učebných plánov v prípade, ţe má triedy s rôznym zameraním.

6. V učebnom pláne školského stupňa sú uvedené aj nové predmety, ktoré neboli zaradené do Štátneho vzdelávacieho programu.

7. V ŠkVP je špecifikované uplatnenie prierezových tematík.

Školský vzdelávací program obsahuje:

A) Všeobecné údaje

1. Názov vzdelávacieho programu miestnej školy

2. Predkladateľ programu

3. Zriaďovateľ školy

4. Platnosť programového dokumentu

5. Charakteristika školy – je plnotriedna alebo menejtriedna organizovanosť, jej veľkosť (celkový počet ţiakov, ročníkov, tried), priemerný počet ţiakov v triedach, počet kvalifikovaných a nekvalifikovaných učiteľov a ich veková a rodová skladba, štatistika návštevnosti v ostatnom období, umiestnenie budovy a pod.

6. Vyučovací jazyk školy

B) Charakteristiku školského vzdelávacieho programu

7. Školský stupeň vzdelania, ktorý sa dosiahne absolvovaním školského vzdelávacieho programu

8. Stratégia školy a vymedzenie jej poslania, funkcií a cieľov

9. Zameranie, resp. profilácia školy

10. Profil absolventa školského stupňa

11. Kompletný učebný plán školského stupňa,

12. Cieľový program učebnej osnovy kaţdého vlastného predmetu alebo kaţdého rozšíreného obsahu predmetu (uvedený ako rozsiahla príloha k ŠkVP, vrátane:

12.1 Ciele vzorového plánu obsahového modulu, resp. tematického celku a prierezovej tematiky

12.2 Úlohy vzorového plánu typickej vyučovacej hodiny v učebni mimo učebne

13. Organizačné formy a metódy vyučovania

14. Personálne zabezpečenie chodu školy

15. Priestorové a materiálno-technické podmienky

16. Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia ţiakov a učiteľov

17. Systém kontroly a hodnotenia ţiakov

18. Systém kontroly a hodnotenia zamestnancov školy

19. Poţiadavky na kontinuálne vzdelávanie pedagogických a ostatných zamestnancov

20. Podmienky pre vzdelávanie ţiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami