Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Prierezová téma rozvíja u ţiakov kompetencie tak, aby vedeli – komunikovať, argumentovať, pouţívať informácie a pracovať s nimi, riešiť problémy, spolupracovať v skupine, prezentovať sám seba, ale aj prácu v skupine. Ciele aj obsah prierezovej témy je súčasťou viacerých predmetov. 24
Hlavným cieľom je, aby ţiaci prostredníctvom vlastnej organizácie práce naučili sa riadiť seba, tím, vypracovať si harmonogram svojich prác, získavať potrebné informácie, spracovať ich, vedeli si hľadať aj problémy, ktoré treba riešiť, správne ich pomenovať, utvoriť hypotézu overiť ju a pod.
Naučia sa prezentovať svoju prácu písomne aj verbálne s pouţitím informačných a komunikačných technológii.
Výsledkom vzdelávania bude, ţe ţiak vhodným spôsobom dokáţe zareagovať v rôznych kontextových situáciách, nadviazať kontakt, zostaviť základné písomnosti osobnej agendy, pozná ich funkciu, formálnu úpravu a vie ju aplikovať, vyuţiť nástroje IKT, identifikovať a popísať problém, podstatu javu, získať rôzne typy informácií, zhromaţďovať, triediť a selektovať ich, kultivovane prezentovať svoje produkty, názory, vytvoriť plán prezentácie, naplánovať a realizovať základný výskum, určiť svoje silné stránky a vie ich vyuţiť pri vhodnom výbere témy, vie aplikovať vhodnú formálnu štruktúru na prezentáciu výsledkov svojho výskumu.
Prierezovú tému odporúčame realizovať v jednotlivých učebných predmetoch alebo formou kurzu, prípadne ako samostatný predmet.
—————