Nižšie sekundárne vzdelávanie – ISCED2
Predpokladom dosiahnutia cieľov niţšieho sekundárneho vzdelávania je zaistenie kontinuity a plynulého prechodu z primárneho na niţšie sekundárne vzdelávanie.
Základom niţšieho sekundárneho vzdelávania je interdisciplinárny (medzipredmetový) prístup pri osvojovaní znalostí a spôsobilostí žiakov a rozvoj ich analytických a kritických schopností. Aktuálne znalosti žiakov a ich uplatňovanie v praxi sú východiskovým bodom pri získavaní nových znalostí a ďalšom rozvoji kompetencií žiakov.
Nevyhnutnou súčasťou cieľov niţšieho sekundárneho vzdelávania je vypestovať u ţiakov zodpovednosť za vlastné učenie sa a poskytnúť im príležitosti objaviť a rozvinúť ich schopnosti v súlade s ich reálnymi možnosťami, aby získali podklad pre optimálne rozhodnutie o ďalšom – vyššom sekundárnom vzdelávaní.
—————
