Archív článkov
01.11.2011 15:40
ZŠ - vyučovací jazyk slovenský
Rámcový učebný plán pre základné školy
s vyučovacím jazykom slovenským Vzdelávacia oblasť
Vyučovací predmet
Počet hodín za 5.-9. ročník ZŠ
Jazyk a komunikácia
Slovenský jazyk a...
—————
01.11.2011 15:40
Povinné personálne zabezpečenie
Realizácia Štátneho vzdelávacieho programu vo výchovno-vzdelávacom procese si vyţaduje zodpovedajúce personálne podmienky, ktoré by zabezpečili efektívnosť vzdelávania a vytváranie spolupracujúcich sociálnych vzťahov medzi účastníkmi procesu vzdelávania. Ide o nasledujúce cieľové podmienky, ku...
—————
01.11.2011 15:39
ZŠ s vyučovacím jazykom národnostných menšín
Vzdelávacia oblasť
Vyučovací predmet
Počet hodín za 5.-9. ročník ZŠ
Jazyk a komunikácia
Vyučovací jazyk a literatúra
23
Slovenský jazyk...
—————
01.11.2011 15:35
Povinné materiálno-technické a priestorové zabezpečenie
Dôleţitou podmienkou pri realizácii Štátneho vzdelávacieho programu je primerané materiálno-technické a priestorové vybavenie školy:
- učebne (triedy) vybavené viacúčelovým a funkčným zariadením,
- špeciálne učebne a priestory (v súlade so vzdelávacím obsahom školy),
- učebňa/ne s...
—————
—————
—————
01.11.2011 15:30
Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia
Nevyhnutnosťou pre realizáciu Štátneho vzdelávacieho programu je zabezpečenie vhodnej štruktúry pracovného reţimu a odpočinku ţiakov a učiteľov, vhodného reţimu vyučovania s rešpektovaním hygieny učenia, zdravého prostredia učební (tried) a ostatných priestorov školy podľa platných noriem –...
—————
01.11.2011 15:28
Zdravotné znevýhodnenie
Cieľom výchovy a vzdelávania ţiakov so zdravotným znevýhodnením je okrem všeobecných cieľov, vychovávať a vzdelávať týchto ţiakov tak, aby čo najviac rozvinuli vlastné kompenzačné mechanizmy, aby plnohodnotne vnímali, preţívali vlastný ţivot a aby sa stali tvorcami hodnôt, ktoré vytvoria...
—————
01.11.2011 15:26
Sociálne znevýhodnené prostredie
Sociálne znevýhodnené prostredie (znevýhodnenie chudobou alebo kultúrou) 31
- definujeme ako prostredie, ktoré vzhľadom na sociálne a jazykové podmienky nedostatočne stimuluje rozvoj mentálnych, vôľových a emocionálnych vlastností jednotlivca, nepodporuje jeho efektívnu socializáciu a...
—————
01.11.2011 15:25
Žiaci s nadaním
Cieľom výchovy a vzdelávania ţiakov s nadaním je dosiahnuť optimálny rozvoj ich nadania a pripraviť ich na tvorivé vyuţitie tohto nadania v prospech spoločnosti. Okrem rozvoja výkonových charakteristík nadania sa kladie dôraz na harmonický osobnostný vývin nadaných ţiakov, ich emocionálnej...
—————